lördag 25 februari 2017

Minirecension: Den ökända historien om Frankie Landau-Banks

Författare: E. Lockhart
Antal sidor: 289
Favoritkaraktär: Frankie
Poäng: 4/5

Omdöme:
Den här boken är så bra på så många olika sätt! Jag gillar verkligen Frankies personlighet, och hur hon sakta men säkert nådde sitt mål. En självsäker karaktär som vet vad hon gör, helt enkelt. Sen så gillar jag även feminismen som smyger sig in, det är inte huvudämnet - även om det känns som det. En oförutsägbar bok som jag personligen tyckte om, det ända jag har att klaga över är att det blev lite för tråkigt i mitten av boken. Rekommenderas varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Finns det en oläst bra bok som måste läsas? Har du funderingar över vissa grejer? Har jag länkat till något helt annat? Kommentera, minsann! Jag tar direkt bort spam!

Förresten, din eventuella fråga svarar jag på här i bloggen även om du själv har en blogg. Så kom gärna tillbaka om du vill se svaret! :)